Joolin.se - Damkläder

 > 
Joolin.se - Vanliga frågor
Har ni en vanlig butik?
Nej, för att hålla nere kostnaderna (som ju alltid kunden får betala till slut) har vi valt att bara sälja via vår webbutik.

Har ni någon katalog?
Vi har ingen traditionell postorderkatalog.

Kan jag få leverans via faktura?
Om du anger ditt personnummer vid beställningen levererar vi normalt din beställning via faktura, som du betalar efter att du fått hem varorna. För nya kunder gör vi av säkerhetsskäl som regel en kreditkontroll samt manuell kreditbedömning. Om du har betalningsanmärkningar, förbehåller vi oss rätten att istället skicka din beställning mot postförskott. Nya kunder beviljas max 1st öppen faktura, därefter skickas ytterligare paket mot postförskott tills den första fakturan reglerats. Leverans via faktura sker endast till folkbokförd adress.

Kan jag handla trots betalningsanmärkningar / kronofogden?
Har du betalninganmärkningar eller skulder hos kronofogden kommer beställningar via faktura/kredit att stoppas innan paketet har skickats, och du erbjuds istället leverans via förskottsbetalning.

När kommer mitt paket?
Vi försöker lämna alla beställningar till Posten senast nästkommande arbetsdag. Posten behöver sedan någon dag på sig att transportera din beställning till dig. Om det blir förseningar från Joolin.se, meddelar vi dig detta via email. Du har givetvis rätt att då avbeställa varorna.

Vad kostar frakten?
Är varuvärdet på din beställning under 800kr tillkommer fraktkostnad om 49kr.
Beställer du där varuvärdet är över 800kr bjuder vi på fraktkostnaden.

När kommer nya varor?
Vi får regelbundet in nya artiklar i sortimentet. Vi föreslår att du prenumererar på vårt Nyhetsbrev, så missar du inget!

Kan jag välja utlämningsställe?
Tyvärr kan vi inte erbjuda annat än Postens ordinarie utlämningsställe för närvarande.

Leverans till annat land än Sverige?
Normalt levererar vi endast inom Sverige. Men om du bor utanför Sverige, kontakta oss så försöker vi lösa det. kundtjanst@joolin.se

Vem betalar frakten vid retur?
Hos Joolin.se har du alltid rätt att returnera din beställning i 14 dagar, under förutsättning att varan ej är använd och orginalförpackningen bifogas. Du står då för portokostnaden tillbaka till oss. Vi tar inte ut någon returavgift.
Läs gärna mer om returer under rubriken Information>Vid retur.

Vad gör jag om varan är trasig?
Kontakta oss via kundtjanst@joolin.se så löser vi det på smidigaste sätt.

Reklamation och/eller felaktig leverans
Joolin.se strävar efter att allt ska bli rätt, men självklart kan även vi göra fel ibland. Har du fått en trasig eller felaktig vara, eller vill göra en reklamation, ber vi dig först kontakta oss via email kundtjanst@joolin.se så försöker vi lösa det på bästa och smidigaste sätt.

Hur betalar jag?
När du kommer till kassan (steg 2) kan du välja mellan faktura, delbetalning, Swish eller postförskott.

Återbetalning
För att säkerställa rätt mottagare sker all återbetalning endast direkt till bankkontonummer, ej utbetalningsavier.

Kreditkontroll vid faktura-köp?
Vi gör generellt sett alltid en sedvanlig kreditkontroll vid köp via faktura eller delbetalning, som en del av kreditbedömningen. Vill du inte att det ska göras en kreditkontroll, går det utmärkt att beställa via Swish eller postförskott istället. Kontrollen görs av moderbolaget Linus&Lotta Invest ab.

Vad händer om jag inte hämtar ut paketet?
Posten skickar 2st SMS till det mobilnummer du anger vid beställningen. Hämtas ändå inte paketet ut, skickar posten även en brev-avi. När paketet legat hos utlämningsstället i ca 7 dagar, returneras det till Joolin som outlöst. Posten debiterar Joolin portokostnad för detta, och pga det tvingas vi debitera kund 300kr för outlöst paket.

Kortbetalning
Joolin.se kan för närvarande ej ta betalt via betalkort eller kreditkort.

Svaret på min fråga fanns inte här!
Kontakta oss via email kundtjanst@joolin.se.



Varumärken |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 

 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |