PriserAlla priser är i svenska kronor, och inkl. 25% moms.
Lägsta ordervärde vi kan hantera är 200kr.
Leverans sker inom Sverige.
Leveranstid
Vi försöker lämna alla beställningar till Posten senast nästkommande arbetsdag. Posten behöver sedan någon dag på sig att transportera din beställning till dig. Om det blir förseningar från Joolin.se, meddelar vi dig detta via email. Du har givetvis rätt att då avbeställa varorna. Joolin.se äger rätt att annullera order även efter orderbekräftelse om det visar sig att leverans inte kan ske som utlovat. En orimligt hög andel returer sett till betalda varor kan medföra nekande av framtida köp.
Fraktkostnad
Standardleverans sker via faktura. Är varuvärdet under 800kr debiteras fraktkostnad 49kr per leverans.
Är varuvärdet över 800kr bjuder Joolin på fraktkostnaden.
Undantag från fraktfritt kan ske vid systematiska returer, kunden informeras då innan leverans.
Postförskott
Vid leverans via postförskott debiteras postförskott-avgift med f.n. 95kr. Lägsta varuvärde vid beställning via postförskott är 400 kr.
Hem-leverans
Vi erbjuder nu hemleverans med Postnord MyPack Home inom Sverige. Detta är en extra-tjänst, som debiteras f.n. 95kr. Joolin har rätt att neka hemleverans, och kund erbjuds då istället MyPack Collect.
Avbetalnings-konto
I mitten av varje månad kommer skickar vi via post ett kontobesked, om det finns en obetald skuld. Kunden betalar ett valfritt belopp, minst 15% av totala skulden eller som lägst 200kr. I samband med kontobeskedet debiteras aviavgift om 49kr. Från och med 2024-05-01 debiteras en brev-avgift om 9 kr om aviseringen sker via Postnord brev.
Outlöst paket
Fram tills paketet är skickat från oss kan du när som helst avbeställa varorna via vår kundtjanst.
Om paketet redan är skickat, och du väljer att inte hämta ut det, debiterar vi de faktiska kostnaderna, för närvarande 300kr.
SMS-avisering
Posten skickar ett SMS till dig när paketet finns att hämta på ditt utlämningsställe. Om mobilnummer ej lämnas, eller anges felaktigt, vid beställningen skickas en brev-avisering via post till dig. Vid brev-avisering tillkommer då en kostnad om 30kr per leverans.
Returer och byten
Hos Joolin.se har du alltid rätt att returnera din beställning i 14 dagar, under förutsättning att varan ej är använd och orginalförpackningen bifogas. Skulle du upptäcka att du beställt fel storlek, går det givetvis bra att byta till en annan storlek. Vid byte eller retur betalar kunden fraktkostnaden tillbaka till Joolin.se och kunden är ansvarig för varorna tills varorna nått Joolin.se
Skicka med ett brev där du skriver personuppgifter, orsak till returen, och om du förskottsbetalat varan till vilken bank och bankkontonummer vi ska återbetala.
Skicka paketet till:
Joolin.se, Norra sjöbogatan 56, 50643 Borås
Ångerrätt
Du har ångerrätt i enlighet med svensk lag. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter att du hämtar ut paketet. Värdeminskning kan anses om varan använts mer än för att fastställa om plagget passade, om etiketter avlägsnats eller om produktens värde minskat genom kundens hantering. Mer information finns här
Felaktig leverans
Joolin.se strävar efter att allt ska bli rätt, men självklart kan även vi göra fel ibland. Har du fått en trasig eller felaktig vara ber vi dig först kontakta oss via email kundtjanst@joolin.se så försöker vi lösa det på bästa och smidigaste sätt. Vi återbetalar ej portokostnader i efterhand om detta ej har avtalats med oss innan paketet skickas.
Reklamationer
Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Du måste omgående meddela oss när du upptäckt felet. Vi försöker då lösa felet efter bästa förmåga för att du som kund ska bli nöjd. Estetiska variationer kan förekomma på plagg, såsom exemeplvis effektsömmar och färger på enskilda detaljer, och detta bedöms ej som skäl för reklamation.
Fraktkostnad vid reklamation står Joolin.se för, under förutsättning att det är en korrekt reklamation och att kunden först kontaktat oss.
Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen, för mer info se www.konsumetverket.se
Transportskada
Är paketet skadat när du får det hos Posten skall du påtala detta direkt på utlämningsstället. Om du upptäcker skadan när du kommit hem kontakta Joolin.se via email kundtjanst@joolin.se.
Betalningsvillkor vid faktura
Vi tar som regel alltid kreditkontroll vid köp via faktura. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan, från det att paketet skickas från Joolin.se. Om fakturan inte betalas i tid, debiteras dröjsmålsränta med 12 procent samt påminnelseavgift 60kr.
Joolin förbehåller sig rätten att neka faktura och istället leverera via förskottsbetalning. Faktura erbjuds till privatpersoner.
Betalningsvillkor vid swish
Betalning via Swish sker till swish-nummer 1235932272. Varor reserveras ej innan fullständig betalning skett. När betalningen är gjord går ordern ej att ändra. Eventuell återbetalning sker endast till avsändande telefonnummer.
Återbetalning
För att säkerställa rätt mottagare sker all återbetalning endast direkt till bankkontonummer, ej utbetalningsavier. Bankkontonummer skall lämnas skriftligen via brev eller email till Joolin.se
Personuppgifter
Joolin.se lagrar de personuppgifter som du lämnar i kundregister i enlighet med personuppgiftslagen. Vi kan komma dela hela eller delar av vårt kundregister med samarbetspartners. Du kan behöva visa legitimation som överensstämmer med kunduppgifterna när du hämtar ut ett paket.
Försäljning till minderåriga
Vi säljer ej till personer under 18 år.
Ändringar vid order:
Vid uppenbart fel äger Joolin.se rätten att stoppa, makulera eller ändra ordern. Joolin äger rätt att stoppa leveranser till kunder som har onormal returerfrekvens eller där missbruk av köpavtalet misstänks.
Vid tvist
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, Allmänna reklamationsnämndens beslut och givetvis svenska lagar. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden eller European Commission Online Dispute Resolution.
Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, https://www.arn.se
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
Kontakta oss!
Du hittar kontaktuppgifter till oss under rubriken Kundtjänst>Kontakta oss